24 Nisan 2024 Çarşamba

ISPARTA’MIZI 550 BİN NÜFUSA GÖRE HAZIR HALE GETİRDİK

Isparta

Isparta Belediyesi 38 yıldan buyana 18 çalışması yapılamayan Gölcük Yolu ile İstanbul Yolu arasında kalan 1800 dönümlük alanda yeni bir şehir kurma çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Çalışmalar kapsamında bölgede 75 km içme suyu hattı, 80 km kanalizasyon hattı ve 40 km yağmur suyu hattı yapılacak. Şu ana kadar 3750 metre içme suyu, 3000 metre kanalizasyon hattı ve 1500 metre civarında da yağmur suyu ana hattı döşemesi yapıldı. Yine bölgede 8 adet büyüklükleri 40 ile 52 dönüm arasında değişen yeşil alan ayrıldı.  Bölgede bir yandan da inşaat ruhsatları verilmeye başlandı.

Isparta Belediyesi 1800 dönüm alanı kapsayan Gölcük Yolu ile İstanbul Yolu arasında kalan bölgedeki yol açma ve altyapı çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Bölgede Paşaoğlu Caddesi olarak da bilinen ve Gölcük Yolu ile İstanbul Yolunu birbirine bağlayacak olan 30 metre genişliğindeki 206 caddenin yol açım çalışmalarında sona yaklaşıldı. Bu yolun açılmasıyla birlikte eski Burdur yolu üzerinden gelip, İstanbul Yoluna çıkacak olanlar için de büyük kolaylık sağlayacak çevre yolu niteliğindeki 206 caddede yapılan çalışmaları yerinde inceleyen Isparta Belediye Başkanı Yüksek Mimar Yusuf Ziya Günaydın yaptığı değerlendirmede, şehrin konut ihtiyacı, imar konusu başta olmak üzere çok önemli mesajlar verdi.

Isparta Belediye Başkanı Yüksek Mimar Yusuf Ziya Günaydın yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

**YENİŞEHİRE 195 KM’LİK ALTYAPI

“Tüm çalışmaları kendi imkanımızla yapıyoruz, ihale sistemi kullanmıyoruz. Yoğun bir şekilde çalışıyoruz, Gökkubbe altı Fatih, Muzaffer Türkeş mahallesinin hizası olan 1800 dönümlük bir alanda çalışıyoruz. Bu bölgemize 75 km içme suyu hattı, 80 km kanalizasyon hattı ve 40 km yağmur suyu hattı yapılacak. Şu anda ana hatları bitirmek üzereyiz. 3750 metre içme suyu, 3000 metre kanalizasyon hattı ve 1500 metre civarında da yağmur suyu hattı döşemesi yapıldı. Yeniden bir şehir kuruyoruz. Belediye imkanlarının üzerinde bir çalışma yapıyoruz.

** İNŞAAT RUHSATLARI VERİLMEYE BAŞLANDI

Bu bölgemizde inşaat yapım ruhsatları da verilmeye başlandı. Isparta’mız için ‘arsalar pahalı, bol arsa bulamıyoruz, imara açılan yerler yetersiz’ deniyordu. İki seneden buyana eski yerleşim bölgelerinde de bir çalışma yaptık. Gülcü, Sülübey, Emre, Karaağaç Mahallesine kadar yeni planlamalar yaptık. Bir Yeni şehir meydanı projemiz ve imar alanı çalışmalarımızda devam ediyor. Bu da bin dönümün üzerinde. 7 kat yapı izni verildi.

** ŞEHRİMİZ 550 BİN NÜFUSA HAZIR

Buralarda yapıldığı takdirde, Isparta’mızda bu bahsettiğimiz alanlar 300 bin nüfus barındıracak. Şu anda 230 bin mevcut nüfusumuz var, 300 bin nüfus daha gelirse biz şehrimizi ileriye yönelik 550 bin nüfusa göre hazırladık. Aynı zamanda Kara Havacılık Okulumuz var. Bin personel geldi, bin personel daha gelecek. Bu personellerin büyük çoğunluğu yeni kurduğumuz Çünür Yenişehir’de ikamet etmeye başladı. Isparta’yı 300 bin ilave nüfusu yapacak imar hazır vaziyette. Çünür’de 1200, Yenişehir’de 1800 dönüm, 1000 dönümde yeni alan hazır.

**YENİŞEHİRE 30’LUK YOLLAR

Burada yollarımız oldukça geniş. Bir konuya değinmek istiyorum. Seçimlerde yaklaştı, bir konuyu istismar edecekler ve halkımızı bu konuyla ilgili kandırmak isteyenler çıkacak. Yeni şehir ve Çünür Yenişehir’de yollarımız 30’ar metre genişliğinde. Hem şehrimize yeni 300 bin nüfuslu bir imar hazırlıyoruz, hem de gelecekte raylı sistem hattı olduğu zaman, yollarımızın genişliği bunlara tam manasıyla hazır halde olacak. Raylı sistem yapılabilmesi ve çalışabilmesi için bir milyon nüfus olması lazım. Bir milyon nüfus olmadığı takdirde raylı sistem hiçbir vilayette ekonomi açısından rantabıl çalışamaz. Şimdi böyle kandırmaca laflar yakın bir süre içerisinde söylenebilir. Söylenebileceğini tahmin ettiğim için bende Isparta halkımızı şimdiden bilgilendirmek istiyorum.

Yani yollarımız 30 metre. En geniş yollarımızdan birisi Mimar Sinan Caddesi o da 12 metre, kaldırımlar da buna dahil. Biz burada 30 metreden bahsediyoruz. Yeni planlanan sanayi çarsısında da yollar 30 metre genişliğinde. Biz 100-200 sene ileriyi düşünerek şehircilik yapıyoruz. Bu Türkiye’de yapılmış bir şey midir? Hayır. Bunu şehircilik açısından ilk defa Isparta yapıyor. Bizim belediyemiz yapıyor, şehirci mimar olarak ben yapıyorum.

** GELECEĞİMİZİ ŞEHİRCİLİK AÇISINDAN TEMİNAT ALTINA ALDIK

Geleceğimizi şehircilik açısından teminat altına aldık. Raylı sistemlerin yolları hazır, gelecekte çok rahatlıkla yapılabilecek. Bunu görmek belki biraz daha uzun zaman isteyecek. Türkiye’de 5-10 sene ileriyi görmeden şehircilik, yapılaşma çalışmaları oluyor. Biz burada 100-200 sene öteyi görerek çalışıyoruz. Aşağıdaki şehir meydanını kurduğumuzda burada da 1000 sene öteyi düşünüyoruz. Bu şekilde bir çalışma yapılıyor. Isparta’nın geleceği noktasında şimdiden çözülmüş şehircilik çalışması yapılmıştır. Ayrıca önümüzdeki devrede inceleme çalışmaları bitti. Üniversite hattımıza yeni körüklü otobüs koyduk. 4 olan araç sayısını 6’ya çıkardık. Şu an şehrimiz rahatladı. Zamanı gelince Mimar Sinan Caddemiz dar. SDÜ-Kaymakkapı Meydanı arasında Monaray sistemi yapma projemiz var. Bunun da fizibilite çalışmalarını yaptık, ancak bunun için de daha çok erken. Yeni otobüslerimizle bunu çözüyoruz, rantabıllığı da düşünmemiz lazım. Zamanı gelince bu da olabilir. Bunu Isparta halkımızın önemle bilmesi gerektiğini istiyorum. Ben bilimsel çalışıyorum, asırları düşünüyoruz. Kısır siyasetin gereksiz, yersiz kandırmaca olaylarıyla yürümüyorum. Ben kararlı ve doğru olan, Isparta’mızın geleceği ile ilgileniyorum. Yeni şehrimize kalıcı bir imza koyuyoruz ve bu konuda tüm gücümüzle çalışıyoruz. Hiçbir şeyden kaçmadan 1800 dönümlük alanda çalışıyoruz. Bu çalışmaları ihaleyle yapmıyoruz, ihale bedelinin sekizde birine mal ediyoruz. Boruları, malzemeleri satın alıyor ve ekibimizle yapıyoruz. Bu başarılı çalışmalarından dolayı da Fen İşleri Müdürlüğü ve Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum”

Isparta Belediye Başkanı Yüksek Mimar Yusuf Ziya Günaydın’ın incelemelerine eşlik eden Zafer Mahallesi Muhtarı Recep Gürdal da yapılan çalışmalardan dolayı Başkan Günaydın’a teşekkür etti. Gürdal, “Bu caddemizin açılmasıyla birlikte mahalle arasında trafik yoğunluğunu ve kazaları da önlenmiş olacak. Isparta Belediyesi bu bölgede görülmemiş bir çalışma yaptı, öncelikle bölgenin altyapı hizmetlerine başladı. İnşaat çalışmaları için ruhsat izinleri veriliyor. Bu çevre yolunun da açılmasıyla şehrimizin çehresi de değişecek. Belediye Başkanıma ve ekibine şahsım ve mahalle sakinlerim adına teşekkür ediyorum” dedi.

Muzaffer Türkeş Mahallesi Muhtarı Süleyman Çimen de, “Mahallemizde yapılan yeni imar alanında açılan bu caddemiz çok mahallemizi bir birine bağlayan bir yol olacak. Bu çalışmalarından dolayı başkanımıza teşekkür ederim” görüşlerinde bulundu.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

ıspartalı vatandaş

18 Aralık 2018 Salı 13:48

ya kardeşim çenemi tutayım diyorum ama şu heykel müze işlerini bırak artık bunlar dinimizce caiz değil yahu sana oy verenin

ismail

18 Aralık 2018 Salı 12:37

Gülistan Mahallesini mahvettin 1 katlı binanın dibşne 12 kat yaptın bu arada yeni otogarın dibindeki yeni yapılan 12 katlı bina neyin nesi öyle bumu şehircilik...

OSMAN

18 Aralık 2018 Salı 08:50

YORUMLARI OKUYORUMDA GÜLÜYOM. ZİYANIN KIYMETİ BİLİNMİYO GİBİME GELİYO ANLAŞILAN DEVEYE DİKEN ISPARTALIYA DİKEN LAZIM.

Mert

18 Aralık 2018 Salı 08:44

Yahu başkan, kaç senedir o koltuktasın, tek bir cadde bile açmadın, tükettin şehir merkezini, cinnet trafiği yaşar oldu şehir.. S

Hüseyin CEM

18 Aralık 2018 Salı 01:57

SDÜ E-Dergi 2011 sayısı Yıl 2 Sayı 4 internetten araştırın bakın Isparta Belediyesinin yeni İMARA açtığı DEREGÜMÜ KÖYÜ alanı DEPREM BÖLGESİ 2 tane yeni fay hattı tespit edilmiş Isparta Belediyesi burayı nası imara açar insanın aklı almıyor.Her yer kum yer sağlam olmadığı belli Burada her taraf Kooperatifler sarmış.Yazık bu millete niçin doğruları söylemiyor bu belediye

18 Aralık 2018 Salı 01:47

Tarih seni TARIM ARAZİLERİNİ YOK EDEN MÜTAHİT BAŞKAN OLARAK hatırlayacak.Deregümülü, İlavuslu, Çünürlü her akşam üstü topladıkları taze meyve sebzelerini pazarlara getirirken sen bunlara engel oldun.Belediye meclisinde ki yandaş mütahitler ile tarım arazilerini İMARA açtın.Bisiklet yolunu sandık koyup halka soracağım diyerek göz boyarken ISPARTA HALKININ GELECEĞİNİ ilgilendiren imar konusunda HİÇ kimseye sormadan (Mütahitler hariç) imara açtın SEn doğayı katlettin. Mütahit Başkan.

ali selvi

17 Aralık 2018 Pazartesi 22:40

Yaa başkan ya sen bunadın yada sana yanlış bilgi veriyolar yada yalancısın ama hemen yazıp eskitmeyecez elimizdeki bilgileri sen, akife, ali tuluma damada sor sor sor dedikodoucularrrrrrrr

Vatandaş

17 Aralık 2018 Pazartesi 22:18

Sabah ve öğlenden sonra trafiğe bi çıkında görün bakalım 550 bin kişilik şehrin yollarını. Öle çakarlı arabayla arkada oturarak gezmekle olmuyor. Şöförüne sor bakalım yolda insanların çektiği çileyi

Ali soykan

17 Aralık 2018 Pazartesi 21:23

Sayin baskan sen neden bahsediyorsun ya sen once sehir hastanesi kavsagini yap trafik soruna cozum projesi uret ornek kolcelik kavsagi alt gecit projesi cunur kavsagi alt gecit kaymak kapi katli kavsak projelri uret bos isleri burak muzeyi heykeli mimar sinan caddesi tas yinina dondu ya birazda temizlikle ilgilen temizlik personeli izinemi gonderilir ya olanlarda kahve bekler ler

samed kerem

17 Aralık 2018 Pazartesi 20:32

Merkez sokaklarında park eden araba sorunu, esnafın sokakları ele geçirmiş olması, lokantaların temiz olmayışı, gençlerin enerjilerini atabilecek ne dağ bisiklet yollarının olmayışı ve ne de yarış pistlerinin olmayışı... daha sayalım mı sayın başkan. Mevcut park yerlerinin onarılmamış olması, sokakların pis olması... daha sayalım mı sayın başkan.

HURDACI CEMŞİT

17 Aralık 2018 Pazartesi 19:29

GEÇTİ BORUN PAZARI, SÜR EŞEGİ NİGDEYE BAŞKANIM..

Geçti gari başgan

17 Aralık 2018 Pazartesi 18:18

10 yıldır aklın neredeydi? Kiralar 2500 TL’yi bulurrken, ev fiyatları 800.000 Tl’yi bulurken aklın neredeydi?

Berk

17 Aralık 2018 Pazartesi 17:54

ITKM binasını bitirmedin !!! Gittin otogarı şehir dışı diye şehir içine yaptın orası da korkarım ITKM binası gibi sürünüp kalacak ! Hani bitecekti ! Mimar Sinan caddesi putlarla doldu ! Ne trafik sorunu ve kavşak sorunlarını çözdün ! Yeter artık on senedir masal dinliyoruz

Oyları git heykel sevdalılarından iste

17 Aralık 2018 Pazartesi 17:18

3 dönemdir masalla uydurmaca laflarla heykellerle müzelerle kulelerle ağaçlarla yönetiliyoruz yok dünyada ilk yok türkiye'de ilki yapıyoz bahaneleriyle şimdide bunu bulmuş uydurcek masal görende bir şey yapıyor zannetcek

Yazıklar olsun

17 Aralık 2018 Pazartesi 17:11

Tabiki hazır insanların gözünün içine baka baka yalan söylüyorsunuz ya zoruma gidiyor en basidinden şehir merkezindeki trafiği hepimiz görüyoruz çocuk bile güler bu habere 15-20 senedir Çarşamba pazarının oradaki avm yi halledemediniz yazıklar olsun ben bunu her zaman diyorum Isparta ne siyasetçi ne bürokrat ne yönetici vb yok olsaydı Isparta Ispanak rta olurdu

Ispartalı32

17 Aralık 2018 Pazartesi 17:10

Herkes Şehir Hastanesi Kavşagına Bi Çözüm Bul Diyor Bu Belediye Çözüm Belediyesi Değil Bu Belediye Etnografya Müzesi,Halı Müzesi,El İzi Dükkanı,Güreş Sahası, Belediyesi Hala Anlamadınız mı ? Yol,Köprü,Alt Geçit,Üst Geçit,Kavşak Belediyesini Siz Biliyorsunuz Afyon,Antalya Yanı Başınızda Örnekleri

adem

17 Aralık 2018 Pazartesi 16:52

saat 17:30 da lütfen barida otelden çarşı merkez ıyaşpark otele gitmeye çalışın.... ozaman bizim ıspartamız kaç bin nufusa göre göreceksiniz...

Eryılmaz

17 Aralık 2018 Pazartesi 16:27

Şehrin sokaklarındaki kaldırımlarda yürümek mümkün değil.Zahmet olmazsa öncelikle bu kaldırımların tamirini yaptırın.Mahalle aralarını bi dolaşın yürünecek KALDIRIM varsa bizede gösterin.Trafik sinyalizasyonlarının ampülleri yanmıyor omlarımda hiç görmüyorsunuz herhalde bu nasıl belediye başkanlığı.

istiklal mahalleli

17 Aralık 2018 Pazartesi 14:59

konur parkını bir temizleyin, yerler çürümüş yaprak dolu,

Sparta

17 Aralık 2018 Pazartesi 14:04

He bizde ısparta halkı olarak saftık zaten ;)

YABANCI

17 Aralık 2018 Pazartesi 12:14

NE yani büyük şehir mi olacaksınız.LAYIK DEĞİLSİNİZ.ÖĞRENCİNİN SIRTINDA KURBAN KESMEYİN.ISPARTALI OLMAYANI SANKİ YUNAN ĞİBİYMİŞ YABANCI ĞÖZÜYLE BAKMAYIN BAKARSANIZ .BAŞKASIDA SİZE ÖYLE BAKAR.

Başbuğ

17 Aralık 2018 Pazartesi 12:10

10 yıldır masal dinliyoruz

Sparta

17 Aralık 2018 Pazartesi 11:45

Makale gibi haber

vatandaş

17 Aralık 2018 Pazartesi 11:35

ŞEHİR HASTANESİ KAVŞAĞINDAKİ SIKINTI NEDİR. GAYET GÜZEL İŞLEYEN BİR KAVŞAK. YAPANLARDAN ALLAH RAZI OLSUN. Şehir hastanesi projesi o böl****e yapılırken neredeydiniz. bence kavşak, hastane, trafik 10 numara.

ibrahim

17 Aralık 2018 Pazartesi 11:24

Çünür' ün batısındaki 15 yıl önce açılan imar bölgelerinede bir zahmet alt yapı, yol getiriverin.

Cesars

17 Aralık 2018 Pazartesi 11:21

Eskişehir Merkezi bir milyon değil ama tramvay var sadece kampüs şehir merkezinde olsa yeter tranvay

Hz Ömer Adaleti

17 Aralık 2018 Pazartesi 10:48

Ne diyor bu adam Allah aşkına şu sehir hastanesi kavşağı na çözüm bul yeter artık