SON DAKİKA
25 Kasım 2021 Perşembe 11:54 Isparta

EDPK'DAN SON DAKİKA BENZİN VE MOTORİN ZAMMI AÇIKLAMASI

EDPK'dan son dakika benzin ve motorin zammı açıklaması

EDPK'dan son dakika benzin ve motorin zammı açıklaması

Bugün bazı basın – yayın organlarında “benzine 46 kuruş, motorine 45 kuruş, LPG'ye 25 kuruş daha zam kararı alındığı” yönünde haberler çıkmıştır. Gerek bu haber gerekse son günlerde akaryakıt fiyatlarındaki artışlar üzerinden toplumda infial oluşturmayı amaçlayan haber ve yorumlar ile ilgili bir basın açıklaması ihtiyacı doğmuştur.

Öncelikle söz konusu haber doğru değildir. Bugün akaryakıt fiyatlarında herhangi bir artış söz konusu değildir.

Medyada yer alan bu tip gerçek dışı haberlerin yanı sıra bazı STK temsilcilerinin kamuoyunda daha fazla tanınma gayesi ile günler öncesinden zam açıklama telaşına düşmesi, sektörümüze olan güveni zedelemektedir.

Sadece kendi çıkarlarını düşünerek toplumumuzda huzursuzluğa sebep olan böylesi gerçek dışı haber ve yorumlar yapan ya da yaptıran kişiler hakkında da Kurumumuz tarafından suç duyurusunda bulunulacaktır.

Bir kez daha vurgulamak isteriz ki; akaryakıt piyasamızdaki fiyat hareketleri serbest piyasa koşullarında, kamu otoritesinin herhangi bir müdahalesi ya da kararı olmadan oluşmaktadır. Pandemi koşullarında devletimiz eşel mobil sistemi ile uluslararası piyasalardan kaynaklanan olağanüstü fiyat hareketlerinin vatandaşlarımıza asgari düzeyde yansıtılmasını sağlamış, 60 milyar TL’yi aşan bir vergi gelirinden fedakarlık etmiştir. Akaryakıt fiyatlarındaki ÖTV’nin sıfırlanması ile birlikte ise küresel petrol fiyatlarındaki dalgalanmalar ve döviz kurundaki hareketler doğrudan fiyatlara yansımaktadır.

Ayrıca bilindiği üzere yurt sathında 13 bini aşkın akaryakıt bayii hizmet vermektedir ve herhangi bir ikmal krizi kesinlikle söz konusu değildir. Kurumumuz tarafından otomasyon sistemi sayesinde bütün bayilerin anlık satışları takip edilmekte, herhangi bir bayinin -fiyat artışlarından kar etmek için- vatandaşlarımıza akaryakıt satmadığının tespit edilmesi halinde çok ağır yaptırımlar uygulanmaktadır. Bu süreçte mağduriyet yaşayan vatandaşlarımız varsa Kurumumuza yazılı olarak başvurmalarını, EPDK olarak konunun yakın takipçisi olacağımızı da hatırlatmak isteriz. 

Özellikle merkezi konumda bulunan akaryakıt bayileri önünde oluşan kuyruklardan ötürü “bir ikmal krizi yaşandığı algısı oluşturmaya çalışmak” ise sektörümüze yönelik haksız ve yakışıksız bir tavırdır.

İçinden geçtiğimiz süreçte bütün paydaşlarımızın, STK ve medya temsilcilerinin sağduyu ile hareket etmesini, vatandaşlarımızda infiale sebep olacak maksatlı haber ve yorumlardan kaçınmalarını rica ediyoruz.

Kamuoyumuza saygıyla duyurulur.

 

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

babil

26 Kasım 2021 Cuma 08:42

hep ameriganın işi bunlar şiyonişmin işi bunlar bize mazot benzin vermiyor kefereler. size erdoğanı yedirmeyiz inadına din iman inadına vatan millet sakarya

Gariban

26 Kasım 2021 Cuma 08:02

Fırıncılar un fiyatlarının çok yüksek olmasından muzdarip.... Fakat herşeyi de kanuni yollardan yapmak gerek. Valiliğin, Belediyenin kimsenin haberi yok... Nasıl oluyorda 5 liraya çıkıyor. Aynı zamanda da gramajı düşüyor... Lütfen idareciler , göreve...

Acele etme

26 Kasım 2021 Cuma 07:59

Necdet...... Sıra oraya da geliyor.... Acele etme.... Şimdiden hazırlana duralım, beraberce...

saadet

26 Kasım 2021 Cuma 00:25

ekmek 4 lira oldu..ver mehteri gari...ahh cehape ya... :) :) bu evetçilere az bile deveye diken....başkanlık sistemi gelince makarnadan pirzolaya terfi edecegiz sandılar yakında makarna ekmek bile bulamayacaksınız

Benzin mağduru

25 Kasım 2021 Perşembe 19:59

Tepkilerden korktukları için ertelediler ama kaçış yok en geç iki güne gelir. Yönetilemiyoruz, savruluyoruz . . Seçim ne zaman?

Ad soyad

25 Kasım 2021 Perşembe 18:17

Valla böyle kör millet olduktan sonra ne son zam olur ne de bir dur diyen olur

Necdet

25 Kasım 2021 Perşembe 16:18

Kulak arkası kaldı kulak arkası

Amat

25 Kasım 2021 Perşembe 15:03

Nasıl eğleniyormuyuz merak etmeyin daha büyükleri yolda

geçin artık

25 Kasım 2021 Perşembe 14:15

bir de utanmadan açıklama yapıyolar

Yabanci mahoni

25 Kasım 2021 Perşembe 14:10

Ben hep 50 TL lik aliyorum , beni etkilemez.

Cesi

25 Kasım 2021 Perşembe 14:09

Ne demek bugün zam yok

HER DEVRİN ADAMI

25 Kasım 2021 Perşembe 14:02

ezan dinmez bayrak indiremeyeceksiniz,ak partimin devletimin yanındayım,din iman

Mehmet

25 Kasım 2021 Perşembe 13:50

aq az önce efe gazinosunun orda opet benzin vermedi güncelleme geliyor diye allahtan yandaki petrolden aldım mazot bittiydi

ıspartalı değilim

25 Kasım 2021 Perşembe 13:05

bence dahada zam ğelmesi lazımdır sonrada ğörmeler. SİYASİLERİ ŞAKŞAKÇILIĞINI YAPACAKLARINA KENDİ İŞLERİYLE İLĞİLENMESİ LAZIMDIR.BEN HİÇBİR SİYASİNİN ŞAKŞAKÇILIĞINI YAPMAM.AYYAKABISI OLMAM.çünkü parlamenter sistemini sevmiyen biriyim.

Umut

25 Kasım 2021 Perşembe 12:59

oh bugün zam yokmuş

Halk

25 Kasım 2021 Perşembe 12:52

Adamlar şimdi olmasada bir kaç gün sonra iyi geçireceğiz diyor anlayana

Alper

25 Kasım 2021 Perşembe 12:47

Vallaha muhteremler kusura bakmayında 1 TL geydirince asıl infiali siz yaratıyorsunuz.

Doktor civanım

25 Kasım 2021 Perşembe 12:37

Söylenecek söz yok.pes pes doğrusu sözün bittiği yerdeğiz.ben bir asgari ücretli çalışan olarak çok zor durumdayım.ak partiye oy vermiş biri olarak ben çok huzursuzum .asgari üçret en azından 4500 tl ve üztü olması gerekiyor.değilseki geçinemeyiz.eğerki 3800 4000 tl falan olursa ak partinin işi çok zor.ak parti küskünü çoğalır onu söyleyeyim.

Ayhan

25 Kasım 2021 Perşembe 12:21

Fırıncılarda ekmeğin gramını düşürüp 5tl etmiş.Kimsenin haber yok belediye valilik uyuyormusunuz.Açıklama bide siz yapın neden gram düşdü?Zam neden gizli geldi?

Kod adı hülö

25 Kasım 2021 Perşembe 12:19

Bunlar amarikanın ve bize düşman dış güçlerin oyunudur aç olan yollara bakıp şükretsin

DİĞER HABERLER